Merkwaarden
Merkwaarden laten zien wie je bent. Deze merkwaarden omschrijven ons merk De Schans.
- Betrouwbaar & ervaren (eerlijk, deskundig)
- Transparant & nuchter
- Gespecialiseerd, probleemoplossend (duurzaam)
- Trots, passievol
- Humoristisch, persoonlijk, toegankelijk
Betrouwbaar, ervaren
Doordat we de tevredenheid van onze klanten zo belangrijk vinden is eerlijk en betrouwbaar zaken doen voor ons hartstikke logisch. Ook logisch: de deskundigheid die we in onze 30 jaar hebben opgedaan. Onze klanten weten dat wij onze beloftes nakomen en goed advies geven tegen eerlijke prijzen. Eerlijk is een gevolg van onze betrouwbaarheid. Onze deskundigheid is een gevolg van onze ervaring. Daarom zijn we betrouwbaar en ervaren.
Dat uiten we bijvoorbeeld zo:
- We geven altijd deskundig advies, gebaseerd op drie decennia aan ervaring;
- We bieden eerlijke, competitieve tarieven, wat samen met onze deskundigheid en de kwaliteit van onze producten voor de allerbeste prijs/kwaliteitverhouding zorgt;
- We komen onze afspraken na en bieden een uitstekend serviceniveau
Voor onze marketing betekent dat:
- Dat we onze medewerkers duidelijk in beeld brengen, zowel op onze website als socials;
- Dat we die authentieke interacties, die prettige contactmomenten, laten zien in content;
- Dat we die positieve ervaringen meer naar buiten brengen, zowel in content als de reviews die we krijgen – als anderen vertellen hoe goed we zijn, hoeven we het zelf niet te doen;
- Dat we die ervaring en deskundigheid meer gaan laten zien – óók van achter de schermen.
Transparant, nuchter
Nuchterheid zit in onze wortels verankerd. Oprichter Reinoud is immers de nuchterheid zelve. We houden dingen simpel, transparant en maken niets moeilijker dan nodig. Geen kleine lettertjes of verborgen agenda’s, geen moeilijke praat, maar een heldere, realistische kijk op zaken. Ook in onze adviezen.
Dat uiten we bijvoorbeeld zo:
- We communiceren altijd helder en met eenvoudig taalgebruik;
- We brengen geen verborgen kosten in rekening en maaien het gras zo kort dat je al meteen ziet dat er geen addertjes onder zitten;
- We zijn open over bedrijfsprocessen en beslissingen – ook intern.
Voor onze marketing betekent dat:
- Dat we qua fotografie duidelijk en no-nonsense zijn, met ‘rauwe’ beelden. We Photoshoppen niets tot in den treure: what you see is what you get.
- Dat onze teksten kort, krachtig en direct zijn. We vermijden jargon en communiceren begrijpelijk.
- We tonen onze processen, zowel qua werkwijze (‘dit kun je verwachten’) als het werk zelf (behind the scenes-content).
Gespecialiseerd, probleemoplossend, duurzaam
Onze specialisatie in minishovels heeft ons geleerd om proactief te zijn in het vinden van oplossingen voor klanten. Daarnaast zijn we toegewijd aan duurzaamheid, zoals blijkt uit de ontwikkeling van onze elektrische Relly. De Relly is sowieso een goed voorbeeld van die drie merkwaarden: wij signaleren kansen/problemen en pakken die – duurzaam – aan.
Dat uiten we bijvoorbeeld zo:
- We gaan geen uitdaging uit de weg en gebruiken ons specialisme om ieder probleem op te lossen;
- In ons assortiment vind je daarom specifieke oplossingen die typisch De Schans zijn: uniek, vindingrijk en ze lossen een echt probleem op van onze klanten;
- Duurzaamheid is écht belangrijk bij ons, wat terugkomt in o.a. de Relly, maar ons dak ligt ook vol zonnepanelen, alles is elektrisch verwarmd en we leggen ‘n bos aan.
Voor onze marketing betekent dat:
- Dat we ook letterlijk inzoomen op onze producten in fotografie om het (technisch) specialisme te benadrukken;
- Dat we bijvoorbeeld onze aanbouwonderdelen (en de manier waarop die tot stand kwamen) meer uitlichten, zowel op onze site als op socials;
- Dat we af en toe delen (op socials) wat we specifiek doen qua duurzaamheid;
- Dat we klanten over onze klantspecifieke oplossingen laten vertellen.
Trots, passievol
Wij zijn trots op wat we bereikt hebben. Op onze producten, en de band die we hebben opgebouwd met onze klanten. Die trots wordt gevoed door de passie die we elke dag in ons werk leggen. We zijn met een bende vakidioten die ook in hun vrije tijd graag sleutelen. Die passie zie je terug in de kwaliteit van onze producten én advies. Zo ervaren onze klanten in iedere laag, van sales tot techniek, onze trots en passie.
Dat uiten we bijvoorbeeld zo:
- Productpresentaties en demo’s zijn van hoog (enthousiast) niveau;
- Medewerkers tonen passie en staan altijd klaar voor klanten;
- We nemen deel aan diverse beurzen en evenementen om onze producten te tonen.
Voor onze marketing betekent dat:
- Dat we best wat emotie mogen tonen, bijvoorbeeld bij de oplevering/afronding van een bepaald project (niet dat je ‘n traantje moet laten, maar blijdschap bijvoorbeeld)
- Dat we onze successen meer vieren, ook extern, zodat we hoogtepunten en successen ook extern (meer en beter) delen;
- Dat we onze medewerkers over de hele breedte van het bedrijf aan het woord laten over hun passie en trots.
Humoristisch, persoonlijk, toegankelijk
Bij De Schans geloven we in een luchtige aanpak waar mogelijk. We waarderen een goeie dosis humor, maar (meestal) met respect, en altijd pas na de eerste ‘officiële’ contactmomenten. Tenzij het om merkbekendheidscampagnes gaat, waarin onze identiteit en verhaal juist het verschil kunnen maken. Onze persoonlijke benadering maakt ons toegankelijk voor klanten en partners. En over het algemeen is er altijd wel ruimte voor ‘n grapje. Maar: we zijn niet ‘lollig’.
Dat uiten we bijvoorbeeld zo:
- We vousvoyeren standaard, maar communiceren over het algemeen redelijk informeel en vriendelijk (en ‘u’ wordt al snel ‘je’);
- We maken contact opnemen zo eenvoudig mogelijk (en onderzoeken bijvoorbeeld de optie om WhatsApp te integreren in ons klantcontact);
- We proberen onze klanten zo snel en zo makkelijk mogelijk op een van onze machines te krijgen.
Voor onze marketing betekent dat:
- Dat wat werkplaatshumor in de breedste zin op z’n plek is, óók in onze content – als het past;
- Dat we onze mensen veel gebruiken in onze content en campagnes – óók samen met klanten;
- Dat we op hetzelfde niveau proberen te zitten als onze doelgroep, waar diezelfde combinatie van toegankelijkheid, persoonlijkheid en humor gewaardeerd wordt;
- Dat onze campagnes altijd een toets van deze onderscheidende combinatie meekrijgen.